افزونه انتقال وردپرس WP Clone by WP Academy

5/5 - (1 امتیاز)

استفاده از این افزونه یکی از ساده ترین، سریع ترین و امن ترین راه برای انتقال یا کپی کردن یک سایت وردپرسی به دامنه یا هاست دیگر است. شما همچنین می توانید از آن برای انتقال سایت خود به لوکال هاست استفاده کنید، برای ایجاد کپی از سایت خود و یا برای توسعه یا ایجاد تغییرات همچنین برای پشتیبان گیری از سایت خود و نصب نسخه های از پیش تنظیم شده وردپرس استفاده کنید. این افزونه با بیش از 200 هزار نصب فعال یکی از افزونه های محبوب وردپرس محسوب میشود.

برخی از ویژگی های افزونه انتقال وردپرس WP Clone

  • رابط کاربری فوق العاده ساده
  • انتقال ایمن
  • بسیار سریع و قدرتمند
  • بدون نیاز به دسترسی به سایت قبلی
  • و…

راهنمای کار با افزونه

پس ار نصب افزونه قسمتی در پنل وردپرس شما اضافه خواهد شد به نام “wp Clone” بر روی WP Clone کلیک کنید :

پس از ورود به این بخش میتوانید از وب سایت وردپرسی فعلی خودتان بکاپ (بسته ی نصب) تهیه کنید.

در این بخش گزینه ی Create Backup را انتخاب کنید و بعد از آن روی دکمه ی آبی رنگ کلیک کنید، به این صورت شما می توانید از وبسایت فعلی خودتان یک بک آپ تهیه کنید.

 

فایل بک آپی که این افزونه وردپرس به شما می دهد بصورت یک آدرس یا url می باشد. یعنی به شما خود فایل بک آپ را نمی دهد بلکه لینک آن را در اختیار شما قرار می دهدو شما با کلیک کردن بر روی فایل بک آپ آن را می توانید دانلود و مورد استفاده قرار دهید و یا از گزینه ی Restore backup در پایین گزینه ی Create Backup استفاده کنید؛ اگر افزونه را تازه نصب کرده اید، این گزینه را نخواهید دید؛ اما بعد از اینکه اولین بک آپ خود را بگیرید این گزینه ظاهر می شود و در مقابل آن بک آپ های سیستم شما را نمایش می دهد که می توانید آن ها را حذف یا اینکه لینک آن ها را کپی کنید.در حال حاضر ما فایلی که در تصویر بالا بک آپ گرفتیم را دارا هستیم و می خواهیم آن بک آپ را ریستور کنیم و سایتمان به آن زمان باز گردد.

گزینه “I AGREE Required for “Restore” function” :  با فعال کردن این گزینه تعیین می کنید که دیتابیس جدید ٬ فایل بک آپ شما جایگزین دیتابیس قدیمی شود.

در صورتی که بک آپ را می خواهید (انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر و یا از لوکال هاست به دامین اصلی ) دهید ، ابتدا در سایت مقصد نیز افزونه انتقال وردپرس به هاست یا دامنه ای دیگر را نصب و فعال کنید و به بخش تنظیمات افزونه  WP Clone بروید.

در بخش تنظیمات افزونه  WP Clone بر روی گزینه ی Restore from URL کلیک کنید و گزینه ای که در زیر نمایش داده می شود را هم فعال کنید.

بعد از آن در قسمت Restore from URL لینک فایل بک آپی که در سایت اول تهیه کردید را وارد کنید و در نهایت گزینه ی Restore from URL کلیک کنید تا فایل بک آپ برای شما، سایت اول را جایگزین سایت در حال حاضر کند.

پس از انجام عمل Restore ممکن است عملیات پیاده سازی به درستی صورت نگیرد و شما با پیغام خطا روبه رو شوید. اما مجددا میتوانید عملیات Restore را انجام دهید.

در صورت گرفتن پیغام موفقیت آمیز زیر، عملیات انتقال به درستی انجام شده است.

برای اینکه مشکلی در URL ها و .htaccess سایت مقصد شما به وجود نیاید ،  باید به بخش تنظیمات پیوند یکتا بروید و گزینه “نام نوشته” را انتخاب کنید و بعد از ذخیره تنظیمات، تست کنید.
اگر مشکل حل نشد، به همین بخش بازگشته و این بار “ساختار دلخواه” را انتخاب و ذخیره کنید.لطفا به چیز دیگری دست نزنید.

با استفاده از افزونه WP clone وردپرس می توانیم به راحتی انتقال وردپرس به هاست و دامنه دیگر و یا از لوکال هاست به دامین اصلی از سایت وردپرسی خودمان یک فایل بک آپ تهیه کنیم و این فایل بک آپ را در هر سایتی که می خواهیم فراخوانی کنیم.بعد از بک آپ، افزونه به ما لینک فایل را می دهد که می توانیم این لینک را در سایت مقصد وارد کنیم تا سایت ما دقیقا مشابه همان سایت اولیه شود. فقط یک نکته این که اگر سایت اولیه ما لوکال هاست باشد باید از طریق لینک فایل آن را دانلود کنیم و در یک هاست واقعی آپلود کنیم و در سایت مقصد لینک فایل آپلود شده را بدهیم.

 

اطلاعات افزونه

  • نسخه افزونه : ۲.۴.۲
  • زمان آخرین به روز رسانی : ۵ ماه قبل
  • تعداد نصب فعال این افزونه در وب سایت ها : بیش از ۹۰,۰۰۰ نصب فعال
  • نسخه وردپرسی که این افزونه بر روی آن تست شده : ۶.۴.۱
  • حداقل نسخه وردپرس برای اجرای این افزونه : ۳.۳
  • نسخه PHP برای اجرای این افزونه : ۵.۵
در رابطه با این مطلب سوال یا نظری دارید؟ می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ارسال کنید
مهدی خاکسار
مهدی خاکسار

متخصص وردپرس و نویسنده این مطلب

سال هاست که در زمینه وردپرس فعالیت می کنم و حالا به عنوان عضوی از خانواده نیکان وردپرس تلاش می کنم تا آموزش های کاربری و مفید را به علاقه مندان این حوزه ارائه دهم.